Elizabethtown

Jag såg den här filmen på fyran igår.
En romantisk komedi med Orlando Bloom och Kirsten Dunst.

En lite speciell film på det stora hela, men jag gillar den.
Orlando Bloom är en skodesigner och har lyckats få sitt skoföretag att gå nästan en miljard dollar back. Han överväger att ta sitt liv men sedan ringer hans syster och berättar att deras far har dött.
Bloom reser till Elizabethtown där hans far bodde för att närvara vid dennes begravning. På vägen dit träffar han Kirsten Dunst och de möts senare i filmen under ganska konstiga omständigheter.

Det första som slår mig när jag ser filmen är hur snygg Orlando Bloom är, han är så satans snygg. Man skulle kunna se filmen även om den var kass bara för att han är med.
Men filmen är inte kass, den är på något sätt lite gripande. Det händer inte jättemånga saker men man vill ändå se hur det slutar.
En annan positiv sak i filmen är Kirsten Dunst. Jag har bara sett henne i Spiderman-filmerna tidigare och tyckt att hon var okej.
I den här filmen ser vi en lite annorlunda Dunst. Man framhäver hennes naturliga utstrålning och skönhet på ett mycket bra sätt och jag måste säga att hennes utseende är unikt och sällsynt. Väldigt söt är hon.

De två skådespelarna lyfter fram filmen några nivåer och får den att vara intressant och värd att se.

Kommentarer
Postat av: elin

sensmoral: nästa gång du har livskris kommer söta kirsten som ett brev på posten med sanningen om allt. skönt att slippa tänka ut en lösning själv.

2008-08-17 @ 21:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0