Ett problem av vikt

Jag blev lite fundersam här för ett tag sedan, jag upptäckte att jag har varit med om något mycket underligt.
I torsdags vägde jag mig, vilket jag iofs inte gör så ofta, men det gjorde jag. Vågen visar 78,2. Lite mer än vad jag skulle ha gissat på kanske, men jag har ju varit på semester i två veckor också.
Två dagar senare(lördag) ställer jag mig på vågen igen. Den här gången visar den 75,2. Hmm, tänker jag.
Vad har egentligen hänt med de tre kilo som fanns senast jag vägde mig? Jag kliver av vågen och låter den nollställas för att sedan ställa mig på den igen, något måste ha blivit fel. Men nej, den visar allt jämt 75,2 kg.
Idag, söndag, väger jag mig ännu en gång. Nu väger jag 76,7 kg, vilket innebär att jag har gått upp ett och ett halvt kilo igen.
Jag tycker då det är lite märkligt. Det måste jag säga, det är märkligt.

Man kan ju förstå om man har haft lite viktförändringar i samband med någon typ av sjukdom eller åkomma, men att ändra sin kroppsmasssa med 4,5 kg bara sådär kan ju omöjligt anses som normalt.
Men jag ska fortsätta den här undersökningen lite, det är ju ganska intressant ändå.
Jag undrar vad vågen visar imorgon, har jag gått upp 1,5 kg igen då eller ?

Kommentarer
Postat av: aco

vet du, jag vet en hiskeligt bra kombination för att gå ner i vikt! fast den behöver ju inte du förstås. för du vill ju uppåt:)

2008-08-08 @ 19:57:42
URL: http://aco.blogg.se/
Postat av: jeppster

hehe, du med väl ?

tell me some time =)

2008-08-09 @ 01:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0