Snart

Snart är det dags igen. Som jag har väntat.
En vecka kvar till engelska premier league börjar. Då sitter jag där vecka in och vecka ut och ser när mitt favoritlag spelar fotboll.
Liverpool FC - En riktig fotbollsklubb, en klubb med historia och en klubb med kanske världens mest lojala supportrar. När alla fans står upp och sjunger för fulla halsar i stora delar av matchen och i slutet när "You'll never walk alone" påbörjas, dåå är det mäktigt!
Själv sitter jag hemma i soffan och sjunger med. Jag älskar det.

Efter några intressanta värvningar under sommaren där den mest spännande är Robbie Keane, den kvicke och mycket skicklige irländaren, så kommer det bli en väldigt underhållande säsong.

Är det här året när vi återtar bucklan? Det var längesen nu, långt innan jag föddes. Men det känns som att de senaste åren har ett lag byggts upp som borde hålla klass säsongen ut.
Vi har några av världens absolut bästa fotbollsspelare, Steven Gerrard, Fernando Torres, Javier Mascherano, jaa, listan kan göras lång. Med såna namn så ska man komma högt upp i tabellen.
Svenska spel har Liverpool som 7.00 i odds som ligavinnare, jag har givetvis bettat.

Starten är viktigast, det gäller att haka på toppstriden redan från början.

Steven Gerrard och Fernando Torres
Gerrard och Torres

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0