Mediamarkts pricematch = oanvändbar

Jag och en kompis är på Mediamarkt. Min kompis vill köpa det nya spelet Rockband (förövrigt ett väldigt underhållande spel).
Mediamarkt hävdar att de sänker priset på sina varor om någon av deras konkurrenter har ett lägre pris.

Så jag och min kompis går fram till informationen för att kolla om de håller deras garanti.
- Visst har ni prisgaranti? frågar min kompis killen i informationen
En tjej som också arbetar på Mediamarkt står i närheten och harklar sig när hon hör frågan.
- Ehh, pricematch menar du? säger hon.
- Jaha, svarar min kompis, vad är det då? Är det samma sak eller?
- Ja, det är det. säger hon.
Varför i helvete måste hon hävda sig själv och komma med en sådan stöddig och mycket onödig kommentar. Jävla idiot.

Men killen bakom kassan vet i alla fall vad vi menar. Han börjar hålla på med sin dator. Han klickar runt där och det verkar som om han inte har en aning om vad han gör. Hur svårt kan det vara att jämföra priserna med de andra affärerna.
Man får verkligen säga att personalen är allt annat än tillmötesgående när det gäller prisgaranti, eller pricematch, som de så gärna vill kalla det.
Snubben kommer till slut fram till att priset är detsamma.

Min kompis försöker med ett tillbehör till spelet och säger att det finns billigare på Ica Maxi. Snubben i kassan säger att han måste gå och ringa dem för att kolla ifall det stämmer. Han går in på något kontor bakom disken där vi inte ser honom. Länge är han borta. Alldeles för länge.
När han kommer tillbaka så säger han att det är dyrare på Ica Maxi. Min kompis säger åt honom att gå in och ringa det andra Ica Maxi. Snubben går in bakom disken för att ringa igen.

Jag och min kompis har precis varit på "det andra" Ica Maxi och vi vet mycket väl att de inte har billigare pris. Så vi drar därifrån utan att säga nånting. Jag hoppas att den idioten fick en massa besvär med att få tag på den han behövde.

Min poäng med det här, är att Mediamarkt verkligen inte erbjuder någon som helst prisgaranti.
Villkoren de har är att det företag som säljer varor billigare måste ha varor på lager. Det får inte vara kampanjpriser. Sedan så tar det typ en kvart för dem att komma fram till slutsatsen att de inte kommer sänka priset. Jag har vid ett flertal tillfälle försökt att utnyttja prisgarantin, men de lyckas alltid komma runt den på något sätt.
De kan lika gärna ta bort den "servicen", för de håller den ändå inte till den grad man förväntar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0