Jag gör lägenhetsboende en tjänst

När man kommer innanför dörren till mitt hus är det sista man vill göra stå och vänta på hissen. Det är segt och man vill ju faktiskt åka med den.

Jag har en teori om att alla som har åkt upp hissen ska trycka ner den igen, det är väldigt simpelt. Allt man gör är att trycka på bottenvåningen innan man lämnar hissen, på så sätt kommer hissen alltid vara längst ner såvida den inte är i användning.

Det här är något jag gör varje gång efter att jag har använt hissen, jag trycker ner den och känner att nu har jag gjort alla en tjänst.

Om bara alla kunde göra detta - då skulle det vara en så mycket bättre värld.

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför ha så bråttom? Världen är redan är stressad plats.Det kan vara skönt emellanåt och vänta på något, även om det är i 30 sekunder.

2008-12-17 @ 17:41:39
Postat av: Selina J

Oj, det var jag som skrev inlägget innan detta.

2008-12-17 @ 17:42:09
URL: http://hairflipaway.blogg.se/
Postat av: jeppster

hehe, jag nästan anade det selina.

2008-12-17 @ 17:44:03
Postat av: Selina J

Du känner mig du. ha ha

2008-12-18 @ 14:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0