Julkapps rim del II

Jag delade med mig av mina egna julkappsrim tidigare, nu tänkte jag sammanställa de rim som var skrivna till mig.
Enligt min mening är dessa lite mindre kryptiska.

Denna är mycket användbar,
tex då du näsduk hemma glömt kvar.
Eller när du någon ska charma,
kanske denna fungerar som extra karma
(en slips)

Detta år på tvären det blev,
du hoppas väl inte på en slev
Röd, svart och vit,
hoppas du använder den med flit.
(en randig kofta)

Vad ska jag nu skriva?
när jag nu ger dig en ...
(en skiva)

Ger min egen hjälte,
en klapp till under hans bälte.
(kalsonger)

Rutigt, randigt, prickigt, jag undrar vad du tål?
Den är till för att täcka din bål.
(rutig skjorta)

Här får du en gåva,
det kommer att bli så skönt att sova.
I vissa sängar är det kutym,
att sova gott i fågelkostym.
(ett duntäcke)

Med ett ben i varje hål,
värmer du din lilla bål!
(inte helt säker, tror att det var kalsonger)

Kunde inte stå emot,
dessa på din söta fot.
(strumpor)

Jag vet att du ville ha en speciell och unik,
men de rekommenderade denna i en telebutik.
(hörlurar till iPhone)

När du med någon ska konversera,
kanske du något ur denna ska presentera
(en ordbok)

Det är minsann faktiskt så,
och det gäller båda två,
de dras av och de träs på.
(strumpor)

Jaaa, visst är väl uppfinnerikedomen fantastisk?

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, julrim är ju fantastiskt!

2008-12-26 @ 01:31:46
Postat av: Nicole

SÅKLART är det singha ;)

2008-12-26 @ 03:22:24
Postat av: Elin

Jaa jag är också osäker på vad den lilla bålen åsyftar! Jesper, du blev ägd, jag önskar mer relevans till prylen i fråga i dina rim. Kryptiskt, ja, men sidosnack, nej.

2008-12-27 @ 00:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0