Hur man får en alkoholiserad man att bli förvånad

När jag var ute och gick ikväll mötte jag en a-lagare. En a-lagares synpunkter är alltid lika intressanta.
När han var ungefär 25 meter ifrån mig utbrast han:

"Det här måste vara årets tråkigaste väg."

Jag som inte är särskilt blyg av mig tog genast till orda:

"Ja, det håller jag verkligen med om. Vet du vad den här vägen kan göra?
Den kan fara åt helvete!"

Vad mannen än väntade sig för svar så var det inte detta. Han stannade upp mitt i ett steg och såg på mig med stora ögon.
Jag önskade honom en trevlig afton och fortsatte vägen framåt.

Jag tycker uttrycket "årets sämsta/tråkigaste/värsta ....... " är ett ganska roligt uttryck. Det ska jag börja använda.
Det här är nog årets sämsta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0