Jag finner inga ord

" En kaffetermos, en dosa Göteborgs rapé och en dator. Och så skriver jag frenetiskt, som vore jag ett geni, som om jag inte kunde sluta skriva ens om jag ville, och jag svettas och det beror möjligen på att det är så hett här inne efter att kaminen har stått på hela dagen eller så beror det på att jag är inne i en febrigt kreativt tillstånd liknande det Strindberg hade när han fick för sig att utvinna guld ur bly eller hur det nu var.

Ibland kommer ******* upp och ser till mig, stoppar in ännu en klabb och det är ju gulligt, men hon ska hålla sig borta från mig när jag är i det här tillståndet, SER HON INTE ATT JAG SKRIVER, jag menar om jag inte får ur mig den här texten, FÖDER DEN, så kan det hända att jag drar till skogs och då blir det skallgång hela natten efter mig och polishelikoptrar och på måndag kör vi tyst minut, hela E4:an stannar av, lastbilar står parkerade i vägrenarna och folk står med mössan i hand och sörjer minnet av detta geni som möjligen var för genial för sin egen tid, sin egen tillvaro, sin egen person och en sak ska ni veta när ni står där med er falska sorg i er falska tystnad, ATT DET VAR NI SOM DÖDADE MIG, ni med era krav på ständiga leveranser, hoppas ni kan leva med det, hoppas ni kan dö med det
"

Jag kan inte annat än att hålla med.
Jag finner inga ord för dess genialitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0