Fruktprovning del II

Ny vecka, nya frukter att provsmaka!

Första frukt till rakning var:

Pepino

Pepino.
Jag hann tyvärr inte ta någon bild innan den var uppdelad i fyra men så här ser den ut.
Första intrycket var gurksmak. Det smakade typ torr gurka fast den var inte torr.
Jag tvivlar på att jag köper den igen. Den var inte god men inte äcklig, den smakade inte så mycket helt enkelt.
Priset för den här frukten låg på 13 kronor.

Den andra frukten var:

Cherimoya

Cherimoya

Cherimoya.
Kassörskan på Ica: Jaha, vad är det här för något?
Jag: Jaaa, det undrar jag också, det är därför jag köper den. Den heter Cherimoya.

Bara att hon frågade betyder väl att den här frukten inte är särsklit välkänd.
Det första man slås av är dess konsistens, fantastisk äcklig är den. Den känns typ som äggvitan på ett kokt ägg - sladdrigt och lite geleaktigt.
Smaken är väldigt hemlig.
Det är sött och surt på samma gång och det smakar inte som något jag nånsin ätit förut.
Det känns dessutom som att den frukten inte riktigt är i det tillstånd den borde vara, den känns lite övermogen och det avskräcker mig från att köpa den igen.
16 kronor betalade jag för den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0