Hemma

Jag är tillbaka från en väldigt spännande resa i Frankrike.
Ska inte tråka ut någon med att berätta om det jag upplevde.

Det finns dock en sak som bör nämnas.

Om du någon gång är i Paris, missa inte att besöka Notre Dame.
När jag klev in i den väldiga kyrkan slogs jag av den byggnadskonst som har åstadkommit detta mästerverk.
Katedralen är byggd någonstans mellan 1150- och 1350-talet och det är sjukt vad man kunde på den tiden. Det är obeskrivligt, man måste ha sett det för att förstå vad jag menar.
Pelarna, valvbågarna, taket, fönstren, jaaa, hela konstruktionen är helt magnifik och enastående. Och känslan. Känslan när man äntrar byggnaden är så underlig. Det känns som om man går tillbaka i tiden och återupplever gamla tiders seder, när man går in genom dörren är det som en passage in i det heligas land. Jag fick liksom en förnimmelse av hur det är att vara troende. Helt fantastiskt är det.

Kommentarer
Postat av: nicole

Nja, talspråk hör inte hemma i mina texter. Tack för upplysningen! Då kommer jag att hjälpa dig här:

"mellan 1150-1350-talet" Man skriver Mellan 1150- (talet) och 1350-talet. ("-" betyder "till" och bör alltså inte användas ihop med mellan!) jaså gillade du mina naglar;)?

2008-10-31 @ 19:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0