Jag är som resten av världen

Jag är som resten av världen just nu, i en ekonomisk kris. En personlig sådan.

Jag vet inte riktigt hur jag har kunnat hamna i denna.

Det här ordspråket, "Man ska inte sparka på den som redan ligger", det har jag inte riktigt förstått innebörden av. Fast eftersom det är mot mig själv så är det väl inte riktigt lika illa.

Jag ska prova mig på en liknelse, en såndär jag är så bra på (njaa).
Det är som om jag har snavat på mina egna fötter, jag ramlar och slår mig blodig. Jag ligger på marken och spottar blod, jag spottar rakt upp och träffar mig själv i ansiktet. Jag som redan är slagen får återigen smuts på mig.

Jaaaa, jag har det tungt just nu. Men det är det jag gillar med mig själv, jag har styrkan att ta mig ur den här situationen, trots att inget talar för det.
Här kommer ännu en liknelse (jag anar ett konstant jubel).
Liksom en blomma har kraften att tränga igenom asfalt ska jag komma ur den här svackan.

Önska mig lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0