Sleepwalker

Eller hur är det egentligen?

Det är en tung period i skolan just nu, det är många tusen sidor som ska läsas och tiden är inte direkt obegränsad. Jag har inte mindre än åtta prov fram till höstlovet.

Då är det lätt hänt att man blir stressad.
Det första tecknet som jag själv märker när jag är stressad är att min sömn är allt annat än ostörd. Jag är med om märkliga incidenter på nätterna och jag fölorar liksom uppfattning om tid och rum.

I våras så gick jag vid två tillfällen upp mitt i natten i tron att det var morgon. En av gångerna väckte jag min mamma och upplyste henne om att hon hade försovit sig.
"Fan i helvete" sa hon varpå hon störtade ut i köket. Väl i köket utbrister hon:
"Men Jesper! Det är ju helt mörkt ute, klockan är tjugo över ett!"
"Jaha" svarade jag och återvänder till min säng.

Igår vaknade jag klockan 0745, en timma efter tiden min alarmklocka var ställd till. Jag har inget minne av att jag har stängt av någon klocka och det är för mig besynnerligt.

Denna natt var också underlig. Jag vaknade vid ett flertal tillfällen, det minns jag. Men på morgonen när min klocka ringde så var min dörr öppen, jag måste ha öppnat den någon gång under natten. Det har jag inte heller något minne av.

Tänk att sömnen påverkas så mycket av inre faktorer såsom stress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0