Gandhi - En man för mänskligheten

Fredagens kväll ägnade jag åt att läsa om Mahatma Gandhi. Alltså i ett studiesyfte.
Jag ska nämligen skriva en uppsats om Gandhi och hans liv, är det inte tragiskt att jag sitter hemma en fredagkväll egentligen? Var är världen på väg säger jag bara. Menmen, det är inte det som är poängen.

När jag läser om Gandhi så slår det mig vilken fantastisk människa han var. Jag har aldrig riktigt uppskattat och förstått hans storhet och betydelse för Indien. Det är inte direkt en slump att han kallas Nationens Fader.

Jag läste allt på en site på internet och det var som en liten bok, indelad i ungefär tio kapitel. Varje kapitel var väl ekvivalent med ett dataskrivet A-4 skulle jag tro.
När jag först kom in på sidan så såg jag hur mycket det var och tänkte att det här kommer jag aldrig orka läsa, men jag började iaf. Ju längre jag kom, desto mer intressant blev det och det slutade med att jag satt helt tagen av texten, den var skriven på perfekt engelska och denne Gandhi var helt otrolig.

Den här texten rekommenderar jag starkt. Sitter ni hemma någon kväll och känner att tiden är er överflödig, ni kanske funderar på att se på TV eller klicka runt på någon community på nätet, överväg då istället att läsa om Gandhi. Det är intressant läsning. Ni kan hitta texten HÄR.
Det negativa är att det är skrivet på ganska avancerad engelska, HÄR finns ett mycket bra hjälpmedel för översättning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0