Fullt hus

I helgen var jag ute och delade ut mimertidningar. Det är ett segt jobb och man går runt från trapp till trapp, dörr till dörr bara för att lämna den där tidningen.
Det är lite av en erfarenhet att gå runt i olika lägenhetshus, man möter olika lukter överallt. Den ena lukten värre än den andra.
När jag går runt så brukar jag försöka hitta på sätt att göra det hela lite roligare, så jag brukar kolla på dörrnamnen och alla skyltar som är uppsatta här och där.
Denna gång såg jag nånting som verkligen fångade min uppmärksamhet. Jag var tvungen att fota.



Det här är vad som stod på dörren.

Det första jag reagerade på var bristen på fantasi hos den som väljer att döpa sina tre barn till ungefär samma namn, jag menar den vita lappen som sitter ovanför brevinkastet.

Det som jag också funderade på var huruvida det verkligen får plats så många som namnen indikerar att det bor i den här lägenheten. Det verkade som att det var en tvåa, eller på sin höjd en trea.

Hur man kan få plats så många i en och samma lägenhet är saken jag undrar, man kan ju tänka sig att det blir ganska trångt.
Utifrån lapparna på dörren så får man det till att det skulle bo sex eller sju personer därinne.

Kommentarer
Postat av: elin

hahaha snyggt dokumenterat!

vad tror du hände med den som blev överstruken?

2008-10-08 @ 18:26:54
Postat av: Selina

dom har ju inte råd, skulle lätt kunna adoptera musstabaj eller vad hon / han hette.!

2008-10-09 @ 18:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0