Kan man säga utklassning?


Njaaaa, det skulle vara lite i underkant. Jag hörde nämligen en otrolig nyhet här i veckan.

Det var ett OS-kval i dam-ishockey.
Slovakien vann över Bulgarien med 82-0. En fantastisk bedrift får man säga va?
Det är 60 minuter i en ishockeymatch, det innebär att Slovakien gjorde mål var fyrtiotredje sekund.
Första perioden: 31-0
Andra perioden: 24-0
Tredje perioden: 27-0

Jag måste bara säga att jag inte tror att någon kommer ha bättre målskillnad än Slovakien i det här OS-kvalet.

De vann skotten med 139-0. Jag räknade ut räddningsprocenten i Bulgariens målvaktsstab, 41%.
Det är ganska fantastiskt egentligen, fatta att rädda 57 skott i en match och ändå förlora.
Det roligaste är ändå det här.
I ishockey så brukar man byta ut en målvakt om den har släppt in cirka fem mål. Bulgarien bytte målvakten med en minut och tjugofem sekunder kvar av matchen, då stod det 79-0.
Den nya målvakten hann släppa in tre mål på tiden som var kvar..

Bulgarien bör tänka om lite i sina ishockeydrömmar, det är ett som är säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0