Jesus Kristus!

Jag var idag inne på en affär som sålde underkläder. Ehh, mest kvinnliga underkläder faktiskt. Eller jaaa, bara kvinnliga underkläder om jag ska vara helt ärlig.
Väl inne i affären kan jag inte säga att jag kände mig bekväm, det skulle vara fel att säga så. Detta till trots stannade jag en tid där inne.
Jag flanerade omkring och jag försökte verkligen hitta något som kanske kunde intressera mig, jag hade nästan givit upp hoppet när jag hittade en, ehh, lapp. Eller det var snarare en anvisning, ett litet plakat skulle man kunna säga. En sorts manifestation.

Det jag läste på plakatet gjorde mig aningen förbryllad. Jag var tvungen att skriva upp denna text. Den lyder som så:

"Runda, tunna, mjuka, distinkta; varje dag bjuder du som kvinna omgivningen på en enastående vacker upplevelse med dina former. I vårt Shape sortiment hittar du dessutom tillbehören som hjälper dig att framhäva din naturliga silhuett.

Stoltsera
med tillsvarvande under den tunna klänningen, fint lyft i den omfamnande omlottsblusen eller ett snyggare fall i kjolen. Du är vacker!"

Jaha, vad är egentligen det här då? -Jo, det är en provokation mot män, och en sorts omvänd diskriminering.
Här inne, i detta land av trosor, behåar och strumpbyxor regerar kvinnor, dem är starkast och vet bäst och för en gångs skull känner de sig överlägsna.

Fyfan i helvete. Detta dravel om jämställdhet förlorar hela sin substans här. Det enda det orsakar är att jag som man känner mig diskriminerad. Var det här dess syfte? Va? Var det så?

Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha, du är rolig du Bergman! ^^

2009-04-03 @ 23:32:55
URL: http://bdk.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Är du uppriktig Jesper? Den där reklamtexten understödjer bara kvinnans roll som en passiv prydnadspjäs i vardagen i motsats till mannen som är mallen och makthavaren. Vad i sammanhanget indikerar att kvinnor VET något bättre än män?

2009-04-07 @ 17:49:18
Postat av: Emma

Ah måste säga att jag håller med föregående talare. Fler underklädersaffärer åt tjejerna! Få ställen har så intressant effekt på killar som ställen á la Twilfit.

2009-04-14 @ 16:36:28
URL: http://nfm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0