Mr. Fantastic

Jaaa, det är väl redan lite av en kliché, det här med Usain Bolt.

Meeeeen, man kan inte undvika att uppmärksamma honom. Vilken man! Ett fenomen, en osannolik historia. Jag letar igenom mitt inre efter något som någonsin gjort mig lika imponerad som denna Jamaican.
Givetvis kommer jag inte på något.

Jag sitter blint stum och kan inte komma på ord nog att beskriva detta. Även då jag är elokvent.

Innan loppet står Bolt och larvar sig framför kameran. Det kan ju tyckas chosigt - men han är ju trots allt världens snabbaste man. Då, och endast då, får man hålla på som Bolt. Man kan ju på allvar inte inte älska mannen, jag är alldeles hänförd av honom.
Normalt håller man presskonferenser inför tävlingar på något hotell eller liknande. Bolt höll sin på en jamaicansk bar.

Det är fantastiskt! Det är extraordinärt! Det är Usain Bolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0