Ännu en idiot till busschaufför

De finns i alldeles för stor omfattning, det får man säga.

När jag bestiger bussen säger jag glatt och artigt:
-Hejsan! och ger honom ett litet leende.
Han bara muttrar något ohörbart och blänger på mig. Jaha, tänker jag, det var ju trevligt.
Men alla är ju inte som jag -som bara vill vara glad hela tiden-.
Nästa tecken på dårskap är när han inte stannar för en gammal dam som står vid ett övergångsställe. Nej, han stannar inte, han.
Vid busshållsplatsen en bit längre bort kommer två pojkar springande och det är tydligt att de vill komma med bussen, såsom de vinkar och bemödar sig med att springa på detta förrädiska underlag.
Men chauffören fortsätter utan att stanna som vore han blind. Till bekostnad för dessa oskyldiga små pojkar.
Jesus Kristus, satan i helvete!
 Vad är hans problem? Han sitter där som en tjock valross och jag vill bara gå fram och dra till i hans extremt fula mustasch.
Och ni vet väl förstås vad jag vill be honom att göra.

Min uppfattning är att de busschaufförer som kör på detta oansvariga sätt inte riktigt har lyckats i livet enligt dem själva, så nu är de tjuriga och låter det gå ut över allmänheten.
Och i slutändan förlorar alla på det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nedras busschauffisar! Alltid skall de hålla på! Idag fick den ene inte igen dörren och igår stod en annan och samtalade i 10 min utan att röra ett däck ens en gång! Jisses! Behöva stå och vänta på centralen i 10 min istället för 2.. Rackarns. =)

2009-02-19 @ 21:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0