Jag kan inte skriva!

Jag hade en gång ambitionen att skriva en bok, jag började och det dröjde inte länge innan jag slutade. Det blev väl ett halvt A-4 ungefär. Därefter har kreativiteten inte varit den bästa.

Hur som helst har jag tillbringat eftermiddagen med att fortsätta med min roman, det skulle vara kul att en gång kunna säga att jag har skrivit en bok.
Det var ungefär tre år sedan jag skrev inledningen och för att använda ett engelskt uttryck: "Frankly, it sucks!"

Jag kopierar in de begynnande raderna så får ni se vad jag menar.

"Han vaknade av den mullrande åskan. Det var kallt och hårt som vanligt, denna natt var det också blött, regnet sipprade in genom en spricka i taket och droppade ner på golvet. Ovädret hade börjat redan på förmiddagen och när man vanligtvis skulle ha blivit varse om solnedgången hade åskan dragit igång. Det var ett rent under att han hade somnat i allt oväsen. Fast jämfört med vad han gick igenom varje dag så var lite oljud inget att tala om."

Är det någon som blir sugen på att läsa vad som följer? -Nej, inte jag heller.

Åt helvete med författarkarriären!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0