Snygg-Erik

Körslaget har ju dragit igång nu och det är ingenting jag följer.
Teven stod dock på och det var körslaget som visades och jag fick se en snabb glimt av Erik Segerstedt (för det är väl så han heter?)

Låt mig då få berätta en liten anekdot.
När jag såg denne "snygg-erik" fick jag en liten flash-back från ett intermezzo när jag gick första året på gymnasiet.

Jag hade lunchrast och var på mcdonald's för att avnjuta en bättre måltid än vad skolans matsedel erbjöd.
Jag hade ätit klart och var mätt och belåten. Jag reste mig upp för att gå därifrån och då mötte jag någon som jag kände igen, jag såg på honom lite längre än den tid man brukar se på folk. Denne man stirrade tillbaka och det verkade som om han kände igen mig.
Jag kunde inte placera honom just då men eftersom jag kände igen honom bestämde jag mig för att hälsa för att inte verka oartig.

-Tja, sa jag till honom.
-Tjena, sa han tillbaka.

Sedan fortsatte jag gå. När jag hade gått en bit kollar min kompis förvånat på mig och sade:
-Känner du han?
Och jag svarar:
-Ehh, jag vet inte, jag kände igen honom från nånstans.
-Det var ju snygg-erik från idol! informerade han mig om.

Aaah, tänkte jag, inte så konstigt att jag kände igen honom. Dessa idol-människor är ju med överallt på TV och affischer och allt möjligt.

Det här är ju verkligen inget som jag skryter om utan jag håller det helst för mig själv, men bara så ni vet har Snygg-Erik sagt tjena till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0