Det gör inget!

Jag har kommit på mig själv med att ofta säga samma saker, alltså samma fraser. Som ett slags tics. Det här kanske är något som bara jag själv tänker på men det är ganska intressant ändå.
Har man någon gång haft en samvaro med mig som sträcker sig under ett par dagar måste man ha hört mig säga frasen 'Det gör inget', jag överkonsumerar den meningen. Det är sant.

Något annat som jag använder ofta är ordet 'precis', med diverse hjälpord. "Aa, jo, precis", ibland drar jag lite på i:et också, "Jo, preciiiiis". Jag gillar att säga långsamt så att man tror att jag gör det med stor eftertanke och det låter som om jag har djup insikt i saker och ting. Ofta är detta förstås helt felaktigt, men jag är bra på att låta övertygande.

Jag gillar även att säga att något är oklart, fastän det är fullständigt självklart. Det blir en billig men samtidigt lite lustig poäng som antagligen bara får mig att fnissa. Till exempel; 'Jag blev blöt idag när det regnade - oklart varför' eller 'tomten var inte hemma när jag skulle hälsa på honom den 24:e december - oklart varför'. Jaa, ni kanske förstår.

Jag har flera saker att nämna som jag gör, men vill ju inte skriva för mycket, nej, det vill jag inte.

Kommentarer
Postat av: karin

Vadå, alla vet väl att det uttalas preciSS!



Saknar användningsområde på 'Det gör inget', det skrev du inte..

2009-07-30 @ 18:16:13
URL: http://bdk.blogg.se/
Postat av: Emma

Tro inte på Karins lögner!! Fast preciiiis beror nog mer på att du är född i sveriges gnällbälte än att du funderar nån längre tid!

2009-07-31 @ 21:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0