Ännu ett intermezzo..

..det kryllar av dem...

Jag var på Konsum idag, och det låter ju inte särskilt spännande. Men det är så här, så här är det.
Det är så här. Jag har bott i närheten av den här Konsum-affären i sju-åtta år och det finns ett affärsbiträde som har jobbat där under hela den tiden.

Affärsbiträden i olika snabbköp är inte direkt sådana man har jättemycket kontakt med. Man kanske byter några ord vid betalningen eller hälsar inne i butiken.

Idag hände något som jag inte hade räknat med. Affärsbiträdet, en kvinna, som jag ju känner igen väl till utseendet sade:

-Hejsan! Du är ju så stor nu! Visst är det du som har handlat här sedan du var så här liten? frågade hon och höll ut handen och visade en längd som motsvarade ungefär 150 cm.
-Jaa, visst är det så, svarade jag.
-Hur gammal är du nu? undrade hon.
-Jo, jag är nitton, svarade jag.
-Ohh, vad tiden går fort. Du var ju nyss så liten och se på dig nu! Det dröjer väl inte länge förrän du kommer in här och är pappa och då har jag nog inte många år kvar till pensionen.
-Jaa, man vet aldrig, svarade jag och skrattade.

Sedan gick jag vidare och köpte min bearnaisesås.
Men det var ändå en intressant händelse, en som gjorde mig glad.

Kommentarer
Postat av: Karin

Gulligt :)

2009-03-22 @ 11:23:17
URL: http://bdk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0