Snart är det dags att klippa alla band

Jo, nu närmar den sig på allvar. Den mycket omtalade, det aldrig sinande samtalsämnet, studenten. Och sluta skolan, det har man ju gjort förut. Det är väl inget speciellt med det. Som att sluta nian.

Men när ens klasskamrater far all världens väg direkt efter studenten och mycket talar för att man aldrig återser dem igen. Vad händer då?
Det känns som att det kan bli svårt. Jag kanske börjar få sentimentala känningar, något som ju helt skulle förstöra mitt varumärke. Så kan jag ju inte bara ha det.

Nej, nu ska jag börja bete mig som ett as mot alla. Då kommer de bli arga och hata mig och jag kommer inte sakna dem alls när tiden väl är kommen.

För det är nog ett faktum, att efter studenten, kommer jag nog aldrig se någon av de hemåtfarande igen. Möjligen finns det något undantag, men det är ytterst dubiöst.

Inte händer det väl att jag reser förbi Skövde eller Smögen eller Simrishamn eller Kumla eller någon annan avlägsen ort, ohnej, det händer inte.

Vänner är till för att överges. Eller hur är det egentligen?

Kommentarer
Postat av: Mickan

Usch skriv inte sådär Jesper!

2009-05-24 @ 17:22:49
URL: http://fkl.blogg.se/
Postat av: Emma

Jesper, det är självklart att du kommer att åka förbi Skövde!!! Det är bara att ta tåget till Göteborg, så ringer du mej i Töreboda så ska jag göra det som står i min makt att hälsa på dej lite på stationen i någon minut sådär! :)

2009-05-24 @ 20:04:37
URL: http://nfm.blogg.se/
Postat av: Josefine

Med tanke på att du inte nämnde Uppsala så antar jag att du har massor av planer att besöka min stad. Va bra!

2009-05-24 @ 20:18:24
Postat av: Melamed

vem fan vill till göteborg Emma!? jag hoppas fortfarande på att alla satsar på att hänga på förkröket nivå22 i sommar.. snälla :$?

2009-06-07 @ 18:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0