Det som får mig att fnissa

Jag är handläggare på Riksbyggens ekonomicenter. Det innebär att jag signerar massa papper och skickar in till bland annat banker. Det blir väldigt många papper att hålla reda på, och framför allt; har ni någon aning om hur många bankkontor det finns där ute i landet? Det är ett otal!

Där finns stort utrymme för mänskliga fel, särskilt sedan man har gjort samma sak 300 gånger och försöker hålla någorlunda bra arbetstempo.

medd.

Bilden ovan visar att Jesper också kan göra fel, här är ett exempel på när han skickade in en massa papper till Nordea i stället för Länsförsäkringar. Jaha? Det tyckte ni var kul va? Skratta på bara.
Jag tycker det var en ganska snäll kommentar jag fick ändå, och jag blev även önskad en bra dag!

Men det finns även utrymme för Jesper att briljera, att få en lite personlig touch på det hela. Jag fick ett önskemål om att handlägga ett ärende snabbt, då kunden var i en jobbig situation. Jag lugnade honom och sade att jag skulle fixa saken om han markerade sitt brev med en särskild text. Och jag tipsade om att han skulle använda en "post-it med kontrasterande färg".

meddl

Och som han lydde! Jag tog tag i saken snabbare än blixten. Och jag fnissade även åt han prompt tog mina ord bokstavligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0