Helt uppåt väggarna galet!

Helt uppåt väggarna galet! Jaa, så är det. Men likväl, likväl är det komik värd att se.

Jag vet inte om det är jag som är skadad från min ungdom, eftersom min familj har ägnat den här filmserien mer tid än vad det verkar ha gjorts i övriga hem.
Folk i min samtid har på allvar ingen aning om vem "Inspector Clouseau" är, eller "Dreyfus". Det är synd, man har missat en dimension av humor.

En film ur filmserien Rosa pantern visades på TV4 idag. Rosa Pantern slår till igen, så heter den.

Det är möjligt att man inte förstår det roliga efter att man bara har sett ett videoklipp, men den här scenen är helt fantastisk! Jag älskar den, kan inte sluta fnissa när jag ser den. Kan inte. Kan inte sluta.

Dreyfus med hans cyniska skratt, hans galna uppsyn. Och Clouseau med hans omisskännliga klumpighet och idioti. Clouseau är allmänt känd för att vara klumpig och han lyckas alltid med det omöjliga.

Jag ska dock ge ett kort sammandrag av händelserna som föranleder detta:
Dreyfus, mannen med tandont, har en önskan. Att kommisarie Clouseau ska dö, vid det här laget tror han dessutom att Clouseau är död. Clouseau vill gripa Dreyfus och är i klippet maskerad som tandläkare, Dreyfus har hemskt ont och vill bara bli av med smärtan. Det hela får en skruvad vändning när Clouseau får fram en tub med lustgas.

Dreyfus kommentar är mycket talande i slutet: I knew it! Ha-ha-ha-ha-ha. He has pulled the wrong tooth! Ha-ha-ha-ha-ha. There is only one man who would pull the wrong tooth! Ha-ha-ha-ha-ha. It's Clouseau! Ha-ha-ha-ha-ha. Kill him! Ha-ha-ha-ha-ha.


Kommentarer
Postat av: nnnn

gissa vem som kommer till västrås om 2 dagar? onsdag morgon = JAG!

2009-09-07 @ 10:18:25
Postat av: jeppster

ojdå, det var ju opassande. jag är ju inte i västerås då =/

hur länge stannar Ni?

2009-09-07 @ 10:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0