Ännu ett inlägg om grodor..

Måhända satsar Uppsala också på att rädda grodorna, men de har ju inga konkreta bevis att dela med sig av.
Enligt DN har de spikat upp 7 skyltar, men så länge de inte har några bilder så är inte jag beredd att tro på detta. Om det är på så sätt kan jag säga att Västerås har spikat upp 8 skyltar. Om man inte behöver bevis alltså!

För övrigt finns det de som inte har en lika medmänsklig syn på grodor. Emma till exempel. Hon vill bara döda dem. När hon ser grodor hoppandes på vägar lägger hon i högsta växeln, kör över de små krabaterna, stannar, backar och repeterar, jaaa, alltså, ganska många gånger.

Nog om det, se nu på dessa nya fantastiska bilder!

groda

grodvandring

Kommentarer
Postat av: Mickan!

Haha! Kan få bildbevis av mig om du vill, sitter än typ utanför dörren. Inte för jag sett några grodor direkt...

2010-04-15 @ 22:29:01
URL: http://fkl.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej du nu fick du det hela om bakfoten. Eftersom vi bara har automatväxlad bil lägger jag inte i högsta växeln. Dessutom vill man ju höra ljudet så de går ju inte att köra fort!

2010-04-20 @ 22:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0