Min fascination för Alex Schulman

På mitt jobb sitter jag vid datorn under större delen av dagen. Då passar det sig att lyssna på diverse radioprogram för att fördriva tiden.

Sommar i P1 är ett jättebra program där man kan lyssna till de profiler som medverkar. Enligt rådande tradition kallar Sveriges Radio in dignitärer av olika slag för att hålla låda i en timme eller två under sommaren.

År 2009 var Alex Schulman med för första gången. Alex Schulman är en skicklig skribent och han har medverkat i radio i snart fem år, främst i Mix Megapol. Han besitter en bra radioröst. I programmet Sommar kombineras hans sätt att uttrycka sig tillsammans med hans radioprofil och detta blir verkligen ett klimax av vad Schulman kan åstadkomma. När han får använda sitt uttrycksfulla språk och sedan förmedla det med sin röst är det bland det starkaste som finns. Det menar jag.

Gång på gång under hans sommarprat fick jag rysningar, och fastän jag har svårt att erkänna det blev jag nästan lite tårögd vid något tillfälle. Hans sommarprat är väldigt genuint och humant.

Om ni har tid över, rekommenderar jag verkligen att ni lyssnar! Det är ju inte så att ni måste sitta på helspänn och fästa uppmärksamhet vid varje ord, men ha det på i iPoden medan ni dammsuger eller gör något annat som kräver låg koncentration. Ni kommer inte att ångra er, jag lovar!

Här kan man lyssna på Alex Schulmans sommarprat!

Kommentarer
Postat av: Emma

FYI angående grodor http://www.dn.se/nyheter/sverige/uppsala-satsar-pa-grodoverfarter-1.1077418



Personligen älskar jag att massakrera små äckliga grodor med bilen genom att köra sick-sack över vägen där de slemmiga krypen går. Men det är väl ungefär så mordisk jag blir iof

2010-04-14 @ 21:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0