Min passion

Igår var jag ute på en gräsplan. Jag spelade fotboll. Det var åtta månader sen jag senast rörde en boll. Detta har aldrig hänt mig tidigare. Aldrig. Inte en gång. Ni förstår att det har varit jobbigt för mig.
Sedan jag var fem år har det aldrig förflutit så lång tid utan fotbollen.

Det var en oerhörd befrielse att återigen springa runt och sparka boll. Finta höger, gå vänster. Göra en tvåfotare. Slå en tunnel på Lill-Johan.

Energin flödade genom mig och jag blev med ens varse om varför jag har praktiserat idrotten under så lång tid.

Alla tankar och problem är som bortblåsta när jag spelar fotboll. Det är endast jag, mina med- och motspelare, bollen och fyra stolpar. Det är här allt kretsar. Inga jäkla relationer som kan göra mig upprörd. Inget skitsnack. Ingenting. Bara fotboll!

Utanför fotbollsplanen är jag en fisk på torra land, men på planen är jag fisken i vattnet. Fotbollen är mitt rätta element. Vi är Ett, jag och sporten.

Imorse vaknade jag med träningsvärk lite här och där. I muskler jag inte trodde fanns, i leder jag aldrig känt. Dessa kroppsdelar har använts så mycket tidigare att de aldrig riktigt har förminskats.
Efter åtta månaders vila är de knappt längre urskiljbara.

jespps
Jag, till höger i bild, i matchsekvens.

Kommentarer
Postat av: Mickan!

Fotboll!

2010-04-15 @ 10:55:46
URL: http://fkl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0