Det är vinter-OS

Ja, det kan väl knappast ha undgått någon. Inte ens Karin skulle jag tro.

Charlotte Kalla och Anna Haag åkte stafett igår och det slutade med silvermedalj. Jag såg inte loppet annat än i repris idag, det är därför jag är lite efter. Kolla nu på den här bilden!

OS

Ser ni något som inte stämmer? Det ser jag. Jag ser en kvinna som jublar, en kvinna som sträcker armarna upp i luften i triumf. Som om hon har vunnit.

Men det har hon inte. Hon kom ju tvåa. Hur tänker hon? Är hon debil?
Bill Shankly sa en gång "If you're first, you're first. If you're second, you're nothing"

Han kunde inte ha poängterat det bättre. Vem fan vill komma tvåa?
Om jag hade varit Anna Haag hade jag istället för att höja stavarna i skyn tryckt in dem i halspulsådern. Hellre dö än att leva som en förlorare.

Fyfan! Anna Haag kan ta-mig-fan fara åt helvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0