Det är ingen utopi vi lever i

Jag kommer i texten citera två män. Den ena är visare än den andra. Avgör själv vilken.

En man sa en gång till mig:

-Perfektion är omöjligt att uppnå men man kan alltid sträva efter det.

Det hör till livets kretslopp att fela. Det är mänskligt. Faktum är att om vi inte gjorde fel saker, tog fel beslut, hade vi haft ett väldigt tråkigt liv. Utan fall finns där inga höjdpunkter. Vad ska man då leva för?

Ingen är perfekt och där får också jag själv dra mitt strå till stacken. Jag har säkert tagit många mer eller mindre felaktiga beslut, och jag kommer att fortsätta göra det. Det är förstås inte avsiktligt.

En annan man sa en gång:

-The stupid neither forgive nor forget; the naive forgive and forget; the wise forgive but do not forget.

Det är ingen utopi vi lever i, och det ska vi vara tacksamma för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0