En sanning, en av få

Det kan finnas stunder då jag uppfattas som den dåraktigaste av dårar. Då min närvaro och min vishet äro bortblåsta. Då jag, vad det verkar, förkastar allt vad förstånd är.

Vet då, följeslagare, vet då!

Mina ord är ord och endast ord. (På senare tid också en monolog, men det hör inte hit)
Orden saknar genuina ställningstaganden och de speglar vanligen inte alls mina åsikter så som dem kanske bör göra.

Jag har en gång startat den här sidan. Blogging är egentligen inget för mig och det är något jag försöker poängtera, på ett synnerligen tarvligt sätt - det får man säga.

När jag startade sidan hade jag inget tydligt mål, det var irrationellt och ogenomtänkt. Det var en rejäl blunder att använda mitt namn som adress för att hitta hit. Då är det ju helt logiskt att man förutsätter att det faktiskt är Jesper Bergmans tankar som reflekteras här.
I många fall är det dessvärre inte så varför jag borde ha valt en annan URL. Likväl blir jag kvar här.

Jag skriver för att utveckla mitt skrivande men jag måste ju hitta på någon sorts material, det säger sig självt. Den kopplingen skulle till och med Stevie Wonder se.

Ansvarig utgivare kommer jag alltid att vara. Det är svårt att komma ifrån. Men tänk på att det jag skriver oftast inte är mina egna ståndpunkter till fullo och döm därefter.
Mina ord är endast ord.


Och med det sagt, nu jävlar kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0