Konsten att finna en vän

Observera, lyssna, minns. Där har ni dem, the key facts. Det som behövs för att stifta en bekantskap.

Observera för att förstå och dra slutsatser, du märker vad en person uppskattar och vad den inte gillar. Var tålmodig och passiv till en början. Lyssna på vad personen brukar tala om, vad den värderar. Lyssna på uttryck och åsikter. Allt går att anpassa sig till. ALLT.
Minns! Kom ihåg alla intryck du har fått, associera dig med personen som kommer att känna någon typ av samhörighet. Samhörigheten är vital. När den infinner sig eskalerar vänskapen.

Det blir någon typ av hjärntvättning. Men det fungerar. 

Det är mycket spännande att stifta en ny bekantskap, du måste vrida och vända och vända och vrida. Till slut, om du är skicklig nog, öppnar de sitt hjärta. Varenda en. Vissa behöver längre tid, andra är mer lättköpta.

Men när de väl ger dig din tillit, då kan du le för dig själv. Triumf, du har vunnit.

Jag menar inte att skryta, det är inte riktigt så jag jobbar. Men jag kan väl få konstatera ett faktum?
Det här är ett ämne i vilket Jesper Bergman är mästaren.

Mm, just det!

Mästaren i bestämd form
. Det betyder att ni andra, hur mycket ni än försöker, alltid kommer att vara sämre än jag.
Jag ser det som en utmaning, men det är värt allt. I många fall slutar det med en bestående vänskap som för mig är mycket trivsam.

(på begäran)

Kommentarer
Postat av: Elin

Mina ord är endast ord, lite mer svårköpt i samband med fraser som "Jesper Bergman är mästaren". De tar sig en väldigt personbunden innebörd på nåt vis.

2010-01-14 @ 21:24:47
Postat av: jeppster

Jag föstår inte riktigt vad du menar, men jag är säker på att det inte är en komplimang.

Bättre lycka i ditt fortsatta värv vad gäller att uttrycka dig tydligt.

2010-01-14 @ 21:54:53
Postat av: Elin

Kanske ska skaffa en egen blogg och börja öva

2010-01-16 @ 17:08:50
Postat av: Jeppster

Elin, såhär mellan dig och mig, jag tror du har nog med projekt.

2010-01-16 @ 17:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0