Reportage om mig - i tidning snart

Jag är ambivalent. Eller kluven, som någon annan hade sagt.

Blev uppringd av en repporter på Västerås skittidning VLT. Hon ville göra en interjuv, som man säger. Interjuv. Inter-juv.

Jag blev tagen på sängen av detta. Varför i helvete ska hon interjuva mig? Tänkte jag. Jag såg framför mig hur det skulle vara en bild och något dåligt citat som överskrift och sen kanske det skulle stå några rader om mig.
Min första respons; och det som väl är stereotypiskt för människor, att säga nej.
"-Nej, tyvärr, jag vill inte vara med i er skittidning!" Det var så jag ville säga. Och vara sådär svenskt tråkig. Och sedan är det ju faktiskt en riktigt dålig tidning, det finns inte mycket värde där, nej.

Men låt mig nu förkunna något som ska ske. Tisdagen den andra februari kommer nivån på tidningen att höjas väsentligt. Faktum är att det då blir lite extra intressangt att läsa tidningen. För då kommer jag att vara med. Det vill säga - jag tackade ja.

För under samtalet med denna kvinna vaknade den del av mig till liv som vill synas hela tiden. För jag är ju en artist, det är ju allmänt erkänt. Artisten utan sångröst, taktkänsla och smidighet. Men likväl en artist.

Man vinner inte en sångtävling utan att vara extremt artistisk, och med tanke på min helt obefintliga sångtalang var det ta-mig-fan en riktig bragd att vinna en musiktävling.

Köp tidningen eller kolla vlt.se vid utsatt datum och håll utsikt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0