Skjut dem, häng dem - gör nånting bara!

Jag har en gång sagt att jag ska få nobelpriset i litteratur. Det är väl en rimlig målsättning? Det var inte ett fullt seriöst påstående. Men sen funderade jag lite på det där.
Vad ska man egentligen göra för att få nobelpriset? Därför gick jag till första bästa bokaffär och köpte mig en upplaga av Redan då var räven jägare, skriven av Herta Müller som fick nobelpriset år 2009.

Jag tänkte att det skulle ge mig en insikt, en förnimmelse av vad som skulle krävas av mig. Jag har läst tio sidor av boken nu. Den är faktiskt riktigt användbar - om man vill somna snabbt. Jag kanske anses som en idiot när jag hävdar att det är den värsta skiten jag någonsin har läst. Den är fylld av ett hopkok av pretentiösa betydelser som saknar grund och jag är sjukt jävla missnöjd.

Min åsikt är ju att den som får nobelpriset i litteratur är någon som har gjort sig förtjänt av det, det borde väl inte vara omöjligt? Om det som Müller har åstadkommit är värdigt Nobels pris i litteratur vill jag aldrig se skymten av det. Jag vill aldrig komma i närheten av det där.

Och de som har röstat fram denna kvinna, det är ju egentligen dem som är de största lallarna. Hon har ju bara skrivit en skitbok, det är dem som har utsett henne som bör straffas. De borde få dödsstraff. De borde skjutas, som vi brukar säga.
Fyfan!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Dags att skriva ngt mer så att jag har ngt att läsa :)

2010-01-13 @ 12:01:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Om du kirrar nobelpriset i litteratur lovar jag att jag blir den första kvinnliga generalsekreteraren i FN. Så kan vi pakta och hjälpa varandra sen! Vad sägs?

2010-01-16 @ 00:04:19
Postat av: Jeppster

Taget! Som fan! Fast jag vet inte om jag vill att de där idioterna ska kora mig som nobelprisvärdig.

2010-01-16 @ 10:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0