Slut på det vackra

Det fina vädret är över. Det är synd. Av tradition blir det alltid en mycket kall period i anslutning till nyår. Ett sibiriskt högtryck som drar in över norden.
Men det är då och endast då som det blir sådana där riktigt fina dagar. För att inte tala om nätter. Vad spelar det för roll om det är 20 minusgrader så länge det är fint väder. Det är vid sådana tillfällen jag vill spendera så mycket tid utomhus som möjligt. Speciellt på nätterna, när det är sådär satans kallt. Så kallt att allting förr snarare än senare domnar bort. Men likväl är det en uthärdlig kyla, en bekväm kyla. Lite som Sean Banan, man både älskar och hatar den.
Har jag nämnt något av det här förut? Jag får deja vú. Eller nåt.
Jag älskar kalla och stjärnklara nätter.

Men nu är det över. Nu är det en sådan där rå jävla kyla. Som biter sig in i självaste benmärgen och blir kvar där och faaaan. Det är fuktigt ute trots att det är minusgrader, det kan ju vara ett av de mest obehagliga fenomenen som finns.

Till något annat:
Just i detta nu fylls jag av hopp igen. Som så många gånger den här säsongen. Bara jag inte blir besviken igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0