Jag har en annan tideräkning

Året börjar i augusti enligt mig, inte i januari. Jag gissar att det beror på att höstterminen börjar då. Augusti är en fin månad, härligt att börja året med den. Och kolla bara på avslutningen! Det är helt underbart att avsluta året med min bästa årstid.

Jag älskar sommaren. Den är så fager, speciellt den svenska sommaren. Dagen då jag flyttar utomlands kommer jag att sakna den svenska sommaren. Och då finns det inte mycket jag saknar. Det är för att jag föredrar att leva i nuet och inte dröja kvar i det som är historia. Pretentiöst? Mm, jag vet. Men det är faktiskt min tankegång.

Jag är inte ett fan av vintern. Fan som i supporter, inget annat. Om vintern åkte runt på turné skulle jag inte besöka den ens om den var nästgårds. Det enda jag gillar med vintern är de iskalla klara nätterna när mina tår domnar bort, men det vet ni.
Om sommaren åkte skulle jag vara en groupie.

På senare år har jag lagt märke till att jag saknar sommaren redan innan den har slutat. Jag har ångest för att den inte varar längre, trots att den fortfarande verkar. Jag hävdar att jag lever i nuet, och det gör jag, men jag visar aldrig min uppskattning för det. En dag vill jag kunna sätta mig ner på gräset i solskenet och inte bry mig om någonting. Bara sitta där. Sitta och vara. Känslan av att kunna koppla av, den har jag aldrig erfarit.

Min favoritårstid är så närvarande den kan vara men jag står stilla bredvid och ser den passera. Vintern upplever jag, sommaren betraktar jag.

Sorgligt.
Otacksamt.
Fasansfullt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då kan jag inte förstå varför du hellre vill sitta inne och lira xbox istället för att hänga med din syster och bada!

2010-07-29 @ 19:38:07
Postat av: Jeppster

Det är inte sånt jag tänker på. Jag badar inte. Inte alls.

2010-07-29 @ 19:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0