Angående min begravning

Det finns en tillställning som jag absolut inte vill missa! En tillställning som jag definitivt både kommer och inte kommer att missa. Jaa, min begravning förstås.

Jag skulle verkligen vilja närvara, för att se vilka som kommer. Jag skulle vilja delta i sörjandet. Jag skulle vilja sitta där i kyrkan, på raden längst fram. Iklädd svart kostym och vit slips vill jag kämpa för att hålla tillbaka gråten. Jag vill känna den där klumpen i halsen, ni vet, den som kommer ibland. Liksom åskan följer blixten följer gråten klumpen i halsen. Tidsspannet varierar men tårarna kommer, inom sin tid!

Det är emot mina principer att gråta, men denna gång är det fullt tillåtet. Tårarna ska forsa likt Tiberns väldiga massa.

Någon ska hålla ett tal, berätta en anekdot om mig. Beskriva hur jag brukade gå till väga vad gäller någon banal vardagssyssla eller liknande.
Man får gärna ta med sig ett knippe liljor, de är fina tycker jag! Sitt med liljorna i ena handen och näsduken i den andra. Sen försöker ni låta bli att hejda tårarna.

Jag har några önskemål. Jag har några krav också. Kraven beträffar de låtar som ska spelas under ceremonin, önskemålen är inte lika viktiga.

Min kista, som jag ska läggas i, den ska vara billig! Inte nån dyr jävla grej. Den ska ju för fasen brännas! -Jaa, där har ni mitt nästa önskemål. Jag vill kremeras (och jaa, ni får ta med er grillkorv).
Om kistan inte riktigt är tillräckligt lång ger jag er min tillåtelse att hugga av en bit av benen om det behövs, de är inte så viktiga. Det är så typiskt svårt att gå upprätt när man är död.. sägs det.

Här kommer nu mina krav, jag vill att dessa tre låtar ska spelas. Ordning och tillfälle får nån annan bestämma, det viktigaste är att alla finns med. Jag vet att de alla är ganska pretentiösa, men vafan! Man dör bara en gång! (i bästa fall)

1. Queen - The Show Must Go On



2. Patrick Park - Life Is A Song



3. Elton John - Candle In The Wind


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0