Dofter jag gillar

Jag gillar oregano, mmmh! Det luktar gott!

Och kanel! (hör och häpna..)

Min favoritdoft är likväl lite mer annorlunda, inte lika klyschig åtminstone. Jag har nämligen en sjuklig fascination för tomatstjälkar. Jag är som besatt av dem!

Lämna mig för Guds skull inte i närheten av grönsaksavdelningen i snabbköp, det slutar med att ni finner mig vid kvisttomaterna där jag känner på kvistarna och sedan luktar på dem. Lite som tjuren Ferdinand, ni vet - den tråkiga, som älskar lukten av blommor. Så älskar jag lukten av tomatstjälkar!

Om det fanns en parfym med tomatstjälkdoft skulle jag falla som en fura (platt, snabbt och hårt). Tjejer, pass på! Nu ger jag er verkligen chansen här, detta är nyckeln till mitt hjärta!

tomat


Kommentarer
Postat av: LCG

Jag var i affären idag.. å så kom jag tänka på vad du skrev, så tog mig oskyldig liten sniff. Och visst faan luktar dem gott :P Min farfar va trädgårdsmästare, minns de glada dagarna då jag som barn sprang runt i växthusen :)

2010-03-11 @ 18:59:41
Postat av: Jeppster

Ja men eller hur?! De luktar ju helt underbart gott :)

2010-03-11 @ 19:22:16
Postat av: emelie

Haha Jesper du är rolig du :) Jag gillar att läsa din blogg. Och det verkar som om du kommit på ngt att skriva om :) Ska försöka komma ihåg och lukta på tomatstjälkarna nästa gång jag är i affären ;)

2010-03-11 @ 19:51:23
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0