Min syster älskar mig!

Min syster -Elin- är världens sämsta förlorare. På allvar. Om någon påstår att jag är tävlingsinriktad och anser att jag är en dålig förlorare, då ska ni se min syster. Hon är otrolig. OTROLIG.

Jag minns när vi var små och skulle spela golf hemma i trädgården. Elin, kaxig som hon var, svingade för allt vad hon var värd och missade naturligtvis. Hon har aldrig haft den bollkänsla vilken jag gladeligen kan briljera med.

Hon försökte gång på gång och missade hela tiden. Jag kanske inte var så uppmuntrande utan det var väl mer att jag skrattade åt henne. Hon blev givetvis sur och fräste åt mig att jag skulle slå eftersom jag "var så himla bra".

Jag stegade upp och träffade förstås bollen på första försöket. Detta var för mycket för min syster. Hon fattade tag om golfklubban och slog till mig i huvudet med den. Inte särskilt vänskapligt i mitt tycke.

Vi var väldigt små vid denna incident. Jag har likväl blivit varse om att hennes gamla agg lever kvar. För bara ett par månader sen satt vi och spelade kort tillsammans. När jag efter ett särskilt spännande parti lade ut mina kort och förkunnade segern blev hon fullkomligt galen och kastade alla sina kort på mig.

Elin, 21, agerande som en 3-åring.

jag efter elins raseri


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack vännen för denna tillägning. Hade varit intressant att veta hur denna sida av mig hade utvecklats om det inte var att man var uppvuxen sida vid sida med en något provokativ lillebror. Du kan vara riktigt odräglig.

2010-03-25 @ 22:42:42
Postat av: emelie

Det är roligt när du berättar saker jesper :P inte för att jag tror att din syster, storasyster, kan göra ngt sådant. Nej storasystrar gör inte sånt ;)

2010-03-30 @ 17:39:19
Postat av: jeppster

storasystrar kan vara monster! verkligen! fast mest är de snälla förstås.

2010-03-30 @ 20:50:19
Postat av: Åsa

haha jag skrattar så jag gråter, för jag ser framför hur det hela utspelar sig! söta elin!

2010-04-07 @ 21:40:29
Postat av: jeppster

tjaaa, söt? mordisk? spritt språngande galen? välj själv!

2010-04-07 @ 22:01:47
Postat av: Åsa

haha, jag använder bara snälla ord!

2010-04-09 @ 16:40:00
Postat av: sara W

fin blogg

2010-04-09 @ 16:51:07
URL: http://sarapiper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0