Jag vill ha det!

Det är inte ofta jag äter sötsaker. Jag äter inte godis och inte heller choklad.

Ibland blir jag sugen på O'boy, ni vet, den här chokladdrycken som man blandar med mjölk. Det tycker jag är tillfredsställande att dricka. Man får den där sockerkicken man så gärna vill åt.

På senare år har man börjat framställa produkter med mindre socker. Precis som O'boy.
o'boy
Det här något som gör mig riktigt jävla förbannad. När jag väl har bestämt mig för att dricka O'boy, då vill jag ha den riktiga varan. Inte nån skit med mindre socker.

Överallt ser jag skyltar i affärer; "No sugar added", "Nu med mindre socker" etcetera. Varför? Vad löser det här? Det innebär bara att man istället äter något mer som innehåller socker. Då blir sockerintaget mer kvantitativt än kvalitativt. Det slutgiltiga intaget blir minst lika mycket.

Den största missen det senaste årtiondet var när Kelloggs tog bort nästan 30% av sockret i Frosties. Minns ni Frosties? Det var ju så förbannat gott en gång i tiden! Jag verkligen älskade det! Nu kan jag inte äta det längre. Det är som Cornflakes med lite mer sockersmak.

Kan inte folk bara lära sina jävla ungar att de ska äta med måtta? Då kan vi åtminstone njuta till fullo av en produkt, istället för att se den brytas ner till någon jävla dietmat.

Ni kanske tycker att jag är upprörd, och det är jag också! Fyfan.

Jag vill ha sockret!

Kommentarer
Postat av: Emma

Väl rutet!

Nu vill jag läsa en essä på ungefär 600 ord om vitsen med framförhållning som jag blivit lovad!

2010-05-25 @ 22:02:31
URL: http://nfm.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag bifaller SÅ avseende frosties.

2010-05-25 @ 23:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0