Reflektioner kring min fredagskväll

Jonathan: Den här bolzen är skitgod ju!
Jaa, du får dricka upp den. Tänkte jag. Det är säkert bra för mig.

-Visst är den! svarade jag.

Tio minuter senare:

Jonathan: Riktigt god är den Jesper, smaka!
-Nej, det är lugnt! Ta resten! svarade jag.

Det var det enda jag tackade nej till denna kväll, vilket inte är positivt. Faktum är att det bara är negativt.
Ett annat faktum är att mina minnen är som bortblåsta efter 22.30. Självklart finns där korta episoder som jag med en viss detaljrikedom kan återkalla, men det är för några.

Jag har inte problem med mitt drickande, det skulle jag inte säga. Likväl går det överstyr ibland och det är synd. Primärt är det inte jag själv som drabbas utan min omgivning. Det tycker jag är tråkigt. Jag kan bara be om ursäkt. Men här stöter jag på mitt nästa problem.

Jag vet inte var jag ska rikta min ursäkt.

En allmän ursäkt är av tradition opersonlig och lönlös. Därför får man gärna säga till om man tycker att man förtjänar en ursäkt och varför. Då kan jag kanske åtgärda detta.
Det måste jag göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0