Tankar om bloggosfären

Vi har alla olika talanger och egenskaper. Det finns verkligen människor till allt. Det finns de som är bra på att sälja, det finns de som kan gå på händer, det finns till och med de som kan det periodiska systemet utantill.

På samma sätt finns det människor som inte förhåller sig särskilt bra till vissa saker.

Det finns de som inte kan köra bil. Det finns de som inte kan sjunga.
Sen finns det också de som absolut inte kan skriva. Det är inte gjort för dem. De kan helt enkelt inte formulera sina tankar till vettig text, de kan inte förtälja historier, de är bara helt urusla på att skildra sina berättelser i skrift.

Jag läser en bekants blogg. För varje ord jag läser  -för varje ord- för varje ord jag läser inser jag vilken jävla skit det är.

Det är då jag tänker att den här människan borde få besöksförbud. Hon borde inte släppas i närheten av ett tangentbord, och Gud förbjude, aldrig i närheten av papper och penna.

Det finns så mycket skit där ute i bloggosfären hörrni! Tjejer mestadels. Det hela börjar ofta med att ni tjejer läser någon av de stora drakarnas bloggar. Jag menar Kissie, Blondinbella, Elin Kling. Jaa, ni vet, den skiten.

Jag finner det verkligen intressant hur skit föder skit. Nästa steg är att ni tjejer skaffar er egen blogg och delar med er av banaliteter och annat ointressant.
Fyfan!

skjut mig bara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0