Fruktprovning del III

Eftersom den här sortens inlägg möttes med en sådan stor entusiasm fortsätter jag med mitt dokumenterande.

För första gången så var det ett positivt resultat, den här frukten går faktiskt att äta.
Mina damer och herrar, låt mig presentera:

Röd drakfrukt

Röd drakfrukt

Den här frukten är ganska stor och den ser lite halvläskig ut, men låt er inte avskräckas på grund av det. Den gick helt okej att äta.
Dess fruktkött ser ut som bildan nedan.
Röd drakfrukt påminner väldigt mycket om en kiwi, konsistensen är väldigt lik och det gick bra att äta den med sked.
Smaken var inte lika stark som kiwins men det fanns en sötma i den som var god.

Röd drakfrukt

Så här ser det ur när man har ätit lite av den.
Handen som skymmer motivet en aning tillhör en mentalt instabil snubbe som inte vet hur man beter sig.

Röd drakfrukt

Hittills den mest lyckade provningen. Det som är negativt med den här jäveln är att den är ganska dyr. Jag fick betala 34:90 kronor.

Nästa vecka får jag se om jag hittar någon annan spännande frukt.

Kommentarer
Postat av: Josefine

vilken ball! En sån ska jag också köpa :D

2008-11-10 @ 16:26:26
URL: http://jbergkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0