Idag är vi egocentriska!

Jag sitter här. Jag. Jag funderar på huruvida rubriken faktiskt är ironisk. Vad tycks? Kan man säga att vi är egocentriska? Det blir ju någonstans väldigt paradoxalt.
Själva definitionen för egocentrism är att sätta sig själv i fokus.

Alltså sitter jag här. Jag. Jag tror på allvar att jag är världens viktigaste person. Det finns ingen annan i världen som i detta nu är viktigare än jag.
Hur mår jag idag då? Joråå, det är väl helt okej.

Jag var på McDonalds idag. Jag. Det var en lång jävla kö, men det struntade väl jag i. Jag går fram och ställer mig först. Jag är ju trots allt viktigast, jag.

Jag tänkte läsa tidningen när jag kom hem från jobbet idag, men det gjorde jag inte. Herregud! Där står det endast floskel, ingenting alls om världens viktigaste person.
Istället läste jag igenom mitt CV. Oj, vilken underbar person det handlar om. Ojojoj.
Underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0