Juletider!

Härliga tider? Njaaa. Jag gillar inte julen faktiskt. På grund av flera saker. Likväl är jag ju väldigt positiv. Min personlighet bokstavligen sprudlar av entusiasm. TYP!

Idag, nu, i denna stund ska jag likväl försöka hitta det jag gillar med denna förbannade högtid. Har ni förresten tänkt på hur ofta jag använder ordet 'likväl'? Jävligt ofta. Likväl kommer jag att fortsätta med det. Ett annat ord jag gillar är 'förvisso'. Det är så typiskt mig att fastna för speciella fraser, formuleringar. Det är signifikativt för min konservatism. Jag har grava förändringsbekymmer. Tål liksom inte förändringar.

Men för att komma till min lista... Den blir ju inte jättelång. Jag får anstränga mig för att hitta höjdpunkterna.

- Pepparkakor! I looooove them! Faktum är att jag är barnsligt förtjust i dessa bakverk.
- Ljusstakar. Ni vet, de sjustjärniga som står i fönster. De tycker jag är mysiga.

Hmm.. jaa. Mycket mer än så här blir det inte. Ni kanske förstår att jag har svårt för högtiden.

ad

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej du får utveckla detta med varför du inte gillar julen. Det är ju det som är det intresseväckande i din ingress. Sen dillar du istället iväg på oväsentligheter som att du diggar pepparkakor. Vet du vad.

2010-12-09 @ 22:36:13
Postat av: Emma

Haha!



Glögg då jesper? Julklappar? När det luktar julgran på julaftonskvällen? Julskinka? Att klämma på alla julklappar och gissa innehållet?

2010-12-10 @ 11:07:28
URL: http://nfm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0