Bio här, bio där, bio everywhere!

Vilken fin överskrift!

Överallt framför tangentbord och datorskärmar vet jag att folk läser rubriken och i sitt stilla inre utbrister:

"Touché!"

Folket, ni, förundras över denna otroligt stilistiska rubrik. Ni får inte nog av den. Ni hittar på melodier, ni använder gamla meoldier, ni gör allt för att sjunga denna fras.

Nehe. Inte så? Okej. Det är er förlust, inte min.


Hur som helst finns det faktiskt en bakgrund till formuleringen. Hör och häpna.

Jag ska på bio i Stockholm ikväll, weii!
Det sjuka är att det verkar som om jag reser runt i min omnejd endast för att besöka olika städers biosalonger. Jag var i Uppsala på bio för några veckor sen, lite senare var jag i Eskilstuna. Jag har besökt Västerås biograf två gånger på sistone.
Nu är det dags för Stockholm och Sergel.

Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0