En ondsint man

Nej, det kan man väl inte kalla mig? Jag vet inte. Jag tycker inte det.
Nu tänker jag dock ge skäl till detta. Om det är rätt? -Nej, det är nog så fel det kan bli.

Jag har gått med i siten Facebook. Eller, det var inte jag som gick med. En kompis gick med åt mig, skapade min profil, tog min telefon och knappade in någon bekräftelsekod, skrev in användaruppgifter etcetera etcetera.

Hur som helst, jag har börjar använda sidan och har nog tagit en plats där som vem som helst. Det kommer inte längre e-mail till mig dagligen i vilka folk frågar om de får bli vän med mig - vilket är en befrielse.

Jag har märkt att det finns en tematik bland de så kallade "statusuppdateringarna", många skriver om samma saker och uttrycker sig på samma sätt. Det är samma ämnen som diskuteras och kommenteras. Jag är inte den enda som ser denna tematik. Jag ska väl inte nämna något namn, men det finns en snubbe som är vän med mig. Han är vän med mig, jag är inte vän med honom.

Han kan inte språket så bra vad det verkar, men han vill ju väldigt gärna vara en del av denna community. Han försöker efterapa denna tematik och .. ehh, jaaa, ni kan väl läsa själva och därefter se vad det är för person vi har att göra med här.

"Så ja. Nu ska jag till fotbolls träningen med skolan efter så har jag fotbolls tunering. Efter det ska jag lira fotboll med kompisar. Senare ikväll har jag fotbolls träning med laget. Buhuuu 4 gånger fotboll idag 13:37 elit xP"

"
kom nyss hem från jobbet, känns super skööööönt :D. Ska kolla på tv nu o bara chillar myss"

"
Nu ska jag lägga min måste upp tidigt imon O jag ska jobba imon. Så jag blir inte ledigt tills på kvällen :)"

"
kom nyss hem från en ganska lugn jobb pass idag. Ska chilla nu o bara vila mig, ska upp tidigt imon för att gyma.... =)"

"
japp nu ska jag lägga mig puss hej på er alla!! ♥ =)"

"
fuck va jag e tröt... vill inte sova för då kommer jag förstöra min sömn ikväll :S så det e bara att kämpa o hålla ögonen öppna O.O"

"
gooodmorgon på alla♥ shiiiit har träningsvärk va jobbet igår inte kul :P"

Jaa, som ni märker är han inte någon stilist alls. Inte någonstans. Det är beklämmande. Men likväl fantastiskt roligt. Det verkar som om killen har någon typ av inre monolog och det är ju intressant att han delar med sig av den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0