Jag gillar dem inte alls

Igår kväll såg jag på Champions League-åttondelsfinalen mellan Chelsea och Inter. Jag, som en trogen Liverpoolsupporter, finner det inte särskilt relevant att se turneringens utveckling. Detta eftersom Liverpool har åkt ut.

Likväl är fotboll alltid fotboll och idrotten är lite av en passion för mig.

Hur som helst slutade matchen med seger för Inter, vilket innebar att Chelsea blev utslagna. Det finns något med att se Chelsea förlora som gör mig väldigt munter. Jag hånskrattar inte, men jag småler lite för mig själv. Jag kommer på mig själv med att fnissa över Chelseas uselhet.

Vi har en speciell relation, jag och Chelsea. Jag gillar dem inte alls. Inte någonstans. Jag försöker rannsaka mig själv för att hitta grunden till detta. Det är svårt.
Jag brukar vilja sätta ord på saker för att beskriva vad jag tycker. Jag vill gärna hitta någon sorts metafor som ska hjälpa andra på traven - för att förstå vad jag menar.

Jag har nu suttit i flera minuter och försökt klura fram en bra formulering. Slutligen har den kommit till mig.

Okej! Är ni beredda nu då? Här har vi det:





Dem är ju små fittor. Det är precis vad dem är. Fast på ett dåligt sätt.


Kommentarer
Postat av: big sis

DE är. Men vad tusan Jesper, vad hände med din raffinerade vokabulär? Och känns lite osmakligt uttalandet att någon kan vara en liten fitta på ett bra sätt.

2010-03-18 @ 16:31:09
Postat av: Jeppster

Ledsen sis, Chelsea som begrepp har en förmåga att framkalla mina allra värsta sidor. Då fallerar både smak, stilistik samt finkänslighet.

2010-03-18 @ 17:57:27
Postat av: Emma

Jag bekymrade mej också lite för ovan nämnda uttalande.. Trevligt att du bryr dej om att SCB får kritik förresten!

2010-03-20 @ 13:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0