Riksbyggen 70 år!

Företaget grundades 1940 och eftersom det är år 2010 nu kan en snabbtänkande matematiker räkna ut att differensen är 70.

Det var påkostat och trivsamt. Här har vi digniteterna som närvarade:

mt

Mikael Tornving var konferencier. Spontan, proffsig och bra som alltid!

sjf

Claes-Göran Hedenström var på plats. Har inte hört talas om honom tidigare. Han har tydligen skrivit en känd låt. Nånting med "banne mig". Det är det jag minns om honom. Ni får väl googla om det känns intressant..

bm

Boney M, med sin klassiska Daddy Cool. Det råder vissa tvivel huruvida det var den "riktiga" sångaren i bandet, men han var lik honom åtminstone.

bh

Bröderna Herreys var också där. Blixtar och dunder, ni vet.. magiska under och allt det där.

cp

Charlotte Perrelli var där. Har ni någonsin reflekterat över hur jävla översminkad hon är? Det har jag. Det är flera lager av smink i det där ansiktet. Tar man en sked och börjar damma på hennes panna skulle det uppstå något som inte är alltför långt ifrån den där dimman i Lützen, sjätte november 1632.

alz

Alcazar satte fart på dansgolvet. Lite alkohol i blodet och de var plötsligt jättebra.

barb

Barbados får den sista platsen på listan. Barbados-Magnus var dock inte där. Eller heter han Martin? Någonting på M i alla fall. Rykten gör gällande att han har slutat i bandet. Något jag inte har så bra koll på kan jag villigt erkänna.

Kvällen som helhet var riktigt fin och jag kanske inte skriver om den för sista gången. Det finns vissa saker jag känner att jag vill ta upp. Men vid ett senare tillfälle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0