Master of mischief!

Om jag är hemma hos någon en kväll och känner mig ostimulerad brukar jag genast ta tag i saker och ting. Göra något kul liksom, som jag tycker är kul. Det blir oftast små bus.

Jag är ju lite av ett busfrö och understimulans har en förmåga att locka fram barnet i mig.

Ååh ja! Jag har haft många hyss för mig i mina dagar. När jag letar i mitt arkiv (mitt minne) kommer alla möjliga konstiga förfaranden upp. Det finns alltifrån den klassiska stjäla-någon-annans-kamera och ta konstiga bilder på nakna kroppsdelar till lite mer originella påhitt som när jag samlade öppningsgrejen till burkar och lade allesammans i någons jackficka. Ni vet den här grejen som sitter på burken som man öppnar med, det är ju väldigt lätt att avlägsna den från burken och på tillställningar av festlig art förekommer det många burkar!
Om jag minns rätt (vilket säkert är fallet) hade jag ett 50-tal som jag med ganska mycket fnissande placerade i någons jackinnerficka.

En annan gång ommöblerade jag ett badrum, jag bytte plats på allt. Mycket lustigt! Den boende var.. högst konfunderad när han insåg detta, något jag fann väldigt roande.

Nu senast skrev jag några ord på postit-lappar och placerade dessa på olämpliga ställen. Insidan av en lampskärm, insidan av ett skåp, baksidan av teven, ovanför en tavla, på spegeln i badrummet, på vitrinskåpet.

Det är alltid kul dagen efter när man har tillfälle att iaktta sin kreativitet. Och för att inte tala om genialitet!
På en av lapparna skrev jag "filip var här" vilket ju indicerar att Filip var den skyldige. Väldigt träffsäkert!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0